Pages

Sunday 3 February 2013

Aku Kembali !!

Assalamualaikum w.b.t

Janggal rasanya ber-blog semula setelah hampir setahun (kalau tak silap) berhenti daripada blogging. Tapi itu pun sebulan jaa posting. Hahaha. In Shaa Allah lepas nie ada lah masa nak blogging semula lagi-lagi lepas dah pasang UNIFI UNLIMITED nie. Semua previous post (8 je) dah dipadam atas sebab penjenamaan semula blog ini. Wahhhh ! Gitu ! Haha. Sebenarnya sama jerrr cuma post-post sebelum nie banyak fakta yang lama dan tak update.

Sebenarnya blogging nie memang best ! First skali, blogging nie tempat kita menyampaikan sesuatu perkara atau isu. Ada yang berblog untuk bercerita pengalaman masing-masing, ada yang menyampaikan fakta dan berita, dan ada jugak yang menggunakan blog untuk business. Acane tu ?? Senang jerrr.. Kalau terbaca blog  banyak dialog tu, CONFIRM ! pasal pengalaman atau erti kata lain, diari harian. Hahaha. Lagi satu, kalau ada penggunaan bahasa yang sempurna takda dialek, shortform dan campur-campur bahasa, haa tu fakta la (kot.haha..) Kalau ada banyak iklan-iklan, kata-kata pujukan (belajar bahasa lah pulak) tu blog pasal business lahh.

Selain itu, blogging jugak tempat kita dapat kenalan baru dan bertukar pendapat. Tak caya, tanya laa follower yang ada. Bloggers semua baik-baik dan friendly. BETUL ! Selalu comment bagi pendapat dan yang paling baik siap ada give away. Haa macam-macam dorang bagi. Ada yang bagi tiket wayang percuma, voucher dan coupon. Tapi kena laa baik dengan dorang dan selalu bagi feedback supaya orang lain pun aktif dengan blog korang. Lagi-lagi yang newbies dalam arena blog nie kena banyak-banyak mintak pendapat senior.

"Blogging boleh buat kita famous, glamour ke ?? Macam mana nak jadi top blogger ??" Pasti itu yang bermain dalam fikiran sesetengah orang terutama mereka yang baru berjinak-jinak dalam dunia blogging. Itu lahh sebenarnya kelebihan lain berblog. Percaya atau tak, blogger pun boleh jadi terkenal setanding artis. Contohnya, Maria Elena dan abang Ben Ashaari.

Okay. Takat nie jaa. :)

Suka entri nie? Kalau suka Klik 'Like' bole?

No comments: